Studiedag på KKV

Intresserad av hur konstnärer arbetar med olika tekniker för grafik och skulptur? I så fall finns chansen att hänga med på en konstbildningsdag i KKV, Konstnärernas kollektivverkstad, kommande söndag (7 oktober) för medlemmarna i Sveriges Konstföreningars Värmlandsdistrikt - en paraplyorganisation där Värmlands Konstförening ingår.

I första hand är dagen tänkt för styrelsemedlemmar, men det kan finnas platser över för ett antal "vanliga" medlemmar, så ta chansen att anmäla dig!

Deltagarna delas in i sex studiegrupper, som turnerar mellan stationer bemannade av demonstratörer från Värmlands konstnärsförbund:

Station 1: DJUPTRYCK med Christina Bryntesson. - Material, metoder och motiv.
Station 2: SERIGRAFI med Margaretha Jansson och Margareta Säfström.
Station 3: TRYCK PÅ GLAS med Rolf Gustavsson.
Station 4: BOKTRYCKSPRESSEN med Henric Ernstsson.
Station 5: SKULPTUR och BRONSGJUTNING med Åke Hasselrot.
Station 6: SKULPTURTEKNIKER med Ulrika Skog i hennes ateljé.

Dagen inleds klockan 10.30 med registrering och förmiddagskaffe. 13.00-13.45 görs paus för lunch. Avslutningsvis, klockan 15.20 till cirka 16, serveras kaffe med bröd och förmodligen intressanta sammanfattningar av dagen.

KKV ligger på gamla fabriksområdet Zakrisdal i Karlstad, och närmare bestämt Zakrisdalsslingan 21. Avgiften för hela dagen är så låg som 100 kronor, inklusive allt.

Anmäl dig till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast 5 oktober. Ange namn, adress, e-postadress och att du tillhör Värmlands Konstförening. Om du får bekräftat att det finns plats för dig ska avgiften betalas in på pg 484 22 14-1. Du kan också kontakta Stefan Norén på 070 260 21 21 för mer information.