Välfylld salong att vänta

Juryarbetet inför årets höstsalong är avklarat. 560 inlämnade verk har reducerats till 146. 96 konstnärer får ett glädjande besked - 203 hade anmält sitt intresse.

Den utifrån anlitade jurykvinnan - Christina Skårud, konstnär bosatt i Göteborg - hade alltså ett styvt jobb med att under två dagar välja bland allt som lämnats in för bedömning.

146 verk garanterar en tillräckligt välfylld Panncentral i Kristinehamns konstmuseum 13 oktober till 11 november.

Till alla berörda konstnärer har skickats mejl, sms eller vanliga brev om utfallet. Om någon av någon anledning inte nåtts av sitt besked senast 16 september: hör av er till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Kommande lördag ska ju de bortvalda verken hämtas i Kristinehamn. Läs mer om detta genom att klicka HÄR.

För alla besökare i salongen är entrén fri, såväl vid vernissagen som under hela utställningsperioden. Konstföreningens medlemmar kommer ändå att få en postad vernissageinbjudan med sedvanligt konstnärsporträtt. För medlemmarna erbjuds också bussresa till och från museet, till en rimlig kostnad. Direkt efter vernissagen bjuds in till mingel i museikafét (även detta till rimlig kostnad). Läs om den HÄR!

Boka alltså in lördag 13 oktober i almanackan - det blir en härlig konstfest!