Här är vinnare och vinster i 2019 års medlemslotteri

Dragningen i 2019 års medlemslotteri - där varje medlem automatiskt har en lott - förrättades på elektroniskt vis den 12 november, under överinseende av föreningens ordförande, kassör/registeransvariga och två revisorer. En ren slump är det alltså att flera verksamma konstnärer finns med bland vinnarna - och kan se det som en extra hyllning i samband med konstnärsförbundets 100-årsjubileum.

17 av vinnarna togs fram i den ordinarie dragningen - en artonde i en dragning enbart bland årets nytillkomna medlemmar, som ett led i vår rekryteringskampanj. Vilka som hade turen på sin sida ser du genom att klicka HÄR.

Vinnarna inbjuds att i tur och ordning välja bland årets vinster; det sker i Galleri KiKa lördag 7 december klockan 9.00. Alla kontaktas personligen.

De 18 vinsterna är inköpta vid föreningens vår- och höstsalong, till ett sammanlagt värde av 75 500 kronor (plus kostnaden för ett par ramningar). Det motsvarar cirka hälften av förra årets medlemsavgifter, såsom stadgat är.

Listan över vinsterna hittar du HÄR.

Här nedanför kan du också se hur verken ser ut. Klicka på bilderna för förstoring och uppgift om konstnär! De skiftande bildstorlekarna står inte i relation till verkens egentliga storlekar. Passepartouter och ramar är delvis bortskurna. Som vanligt ursäktar vi oss för blänk, speglingar, sneda vinklar och ibland lite oprecis färgåtergivning.