Grattis alla lotterivinnare!

Först och främst GRATTIS till Hampus Eriksson, vars namn drogs först när det var dags att kora vinnare i medlemslotteriet. Ytterligare 19 medlemmar hade turen på sin sida.

Dragningen förrättades som vanligt med datorhjälp och i närvaro av föreningens två professionella revisorer. Vinsterna spreds som synes ordentligt över såväl landskap som rike, och - vet vår likaså närvarande kassör och medlemsregistrator Ingrid - över såväl gamla som några nya medlemmar. Vinnarna har sedan getts möjlighet att välja mellan vinsterna - som köpts in under vår- och höstsalongen, till ett värde som motsvarar hälften av fjolårets medlemsavgifter (så säger stadgarna att det ska gå till).

Här är vinnarna och deras val:

1 Hampus Eriksson, V. Ämtervik         Sara Johansson, Liten 1 och Liten 2, fotografi, 3 000 kr

2 Göran Persson, Karlskoga                Ester Magnusson, The rainbow future, färgpennor, 2 500 kr

3 Ann-Britt Pettersson, Uddeholm      Annika Eriksdotter, Sidenfras och mygg, fotomontage på aluminium, 5 200 kr

4 Christoffer Larsson, Filipstad          Monica Eliasson, Dimman lättar, emalj, 9 000 kr

5 Clas Hansen, Töcksfors                   Embla Broman, I landet mellan drömmar, fritt broderi, 5 100 kr

6 Rakel Jonson, Kristinehamn           Elsie Asplund, Polo, torrnålsgravyr (1/1), 4 625 kr

7 Lisa Bonnevier, Säffle                      Jonas Holmström, Svek, akryl, 8 700 kr

8 Gunbritt Ekbäck, Karlskoga            Jörgen P Karlsson, The complexity of disentangling your own thoughts, blandteknik, 6 000 kr

9 Per Aronson, Brunskog                    Eva Carlstein, Galleriet, linoleumtryck, 2 500 kr

10 Mounir Rabhi Hallner, Filipstad    Agneta Sofiadotter, Min lille gubbe, blandteknik på plexi, 5 500 kr

11 Paula Wallin, Täby                         Helene Karlsson, Sly, tuschteckning, 2 000 kr

12 Inger Öman, Hammarö                 Christina Bryntesson, Sångfåglar, blandteknik, 4 500 kr

13 Bengt Sahlström, Torsby              Annika Eriksdotter, Kvällsbad, blandteknik, textil, 7 800 kr

14 Gull-Britt Rahm, Kristinehamn     Lorraine Rantala, Three-faced, terrakotta, 5 500 kr

15 Olof Sandahl, Södertälje               Annie Lindgren, Handkrabba, porslin, 2 500 kr

16 Ingela Larsson, V. Ämtervik         Helene Karlsson, Löv, tuschteckning, 2 000 kr

17 Ingalill Eriksson, Karlstad            Berit Fradera, Instängda I, collage/måleri på plexi, 5 500 kr

18 Anita Ynger, Sysslebäck              Helene Karlsson, Snår, tuschteckning, 2 000 kr

19 Monika Hellberg, Karlstad          Ellinor Henriksson, Sill i dill-vägen, teckning o. collage, 4 300 kr

20 Elisabeth Höglund, Vålberg        Helene Karlsson, Hår, tuschteckning, 2 000 kr

Och här ses konstverken, sorterade efter konstnärernas efternamn. Sara Johanssons två miniatyrfoton utgör en gemensam vinst, Helene Karlssons fyra tuschteckningar lottades ut var för sig.