Webbsalong hösten 2020

Vad var det som visades på Rackstadmuseet under 2020 års höstsalong - den som måste avslutas i förtid? Ni som inte hann dit, eller som avsiktligt höll er borta under pandemin: Här presenteras samtliga juryvalda verk!

Bilderna är de som konstnärerna sände in inför jurybedömningen, vilket betyder att de kan skifta lite i ljus och kvalité. Ni ser dem med en kort bildtext = konstnär och verkets titel. För mer information om teknik och pris måste vi be er titta i KATALOGEN (klicka på ordet så dyker den upp). Skillnaderna i storlek på bildrutorna står inte i relation till storleksskillnaderna mellan själva verken. I några fall visar vi verken med hel passepartout eller ram, i andra fall har vi skurit bort den för att komma närmare motivet.

Ett undantag från vad som sägs i ingressen: Jörgen P Karlssons juryvalda videoverk finns inte med här på webben. Däremot visas hans av föreningen beställda målning till katalogens framsida, som också ställdes ut.

Stipendiaternas verk, som inledde salongen, hittar ni på bild under huvudrubriken Stipendierna.

Nu är även webbsalongen stängd för köp - konstverken har lämnat museet. Det hindrar förstås inte den som intresserar sig för ett osålt verk att kontakta konstnären. Kontaktuppgifter kan finnas på www.varmlandskonstnarsforbund.se (under fliken Medlemmar; sök på förnamn i den alfabetiska förteckningen) eller på konstnärernas egna sajter.

Klicka alltså på bildrutorna för större bild och bildtext!