Vårsalongen 2021 närmar sig

Mitt i Värmland och under hela maj arrangerar vi årets vårsalong, i konsthallen i Sundsbergs gård i Sunne och i samarbete med föreningen Sundsbergs Gårds Vänner.

De konstnärer – medlemmar i Värmlands Konstnärsförbund – som bjöds in till fjolårets inställda salong (i Örebro) har fått en ny inbjudan, och kompletteras med tre av konstnärsförbundets färskaste medlemmar (invalda 2020) samt samma konstnärsförbunds två stipendiater från i fjol.

Medverkande konstnärer är (med viss reservation för valda tekniker) Elsie Asplund, Karlstad, grafik, Monica Bergman, Arvika, måleri, Unni Brekke, Oslo, skulptur, Christina Bryntesson, Karlstad, grafik, Eva Carlstein, Ängelholm, grafik, Annika Eriksdotter, Skoghall, fotografi/textil skulptur, Elin Eriksson, Karlstad, måleri, Yvonne Frygell, Björneborg, måleri, Johan Gaellman, Molkom, blyerts, Gerd Göran, Hällefors, kollage, Jonas Holmström, Karlstad, måleri, Lotta Huhta, Brunskog, måleri, Cristoffer Karlsson (Dr Crix), Karlstad, blandteknik, Helene Karlsson, Arvika, blandteknik, Mattias Karlsson, Karlstad, fotografi, Susanne Lund Pangrazio, Vällingby, måleri, Bo Löfgren, Stockholm, skulptur, Sara Nilsson, Deje, skulptur, Karolina Nolin, Karlstad, blandteknik, Marie Rönnberg, Östra Ämtervik, måleri, Henrik Westlund, Ransäter, blandteknik, Katrin Westman, Östra Ämtervik, måleri.

Salongen ska hänga 1–30 maj, med öppethållande onsdagar–söndagar klockan 11–16. En coronasäkrad invigning hålls klockan 12 den 1 maj, då vi även vill hylla årets fyra stipendiater – kanske har vi sån tur med vårvädret att vi kan göra det på gårdsplanen!

Alla verk ska vara till salu. Och: Det kostar förstås ingenting att besöka utställningen - det är regel vid våra vårsalonger.