IMG 0575 CopyVårsalongen 2021

Mitt i Värmland och under hela maj arrangerade vi årets vårsalong, i konsthallen i Sundsbergs gård i Sunne och i samarbete med föreningen Sundsbergs Gårds Vänner. 23 konstnärer medverkade, alla mer eller mindre yrkesverksamma medlemmar i Värmlands konstnärförbund.

Medverkande konstnärer:  Elsie Asplund, Karlstad, grafik, Monica Bergman, Arvika, måleri, Unni Brekke, Oslo, skulptur, Christina Bryntesson, Karlstad, grafik, Eva Carlstein, Ängelholm, grafik, Annika Eriksdotter, Skoghall, textil skulptur och fotografi, Elin Eriksson, Karlstad, måleri, Yvonne Frygell, Björneborg, måleri, Johan Gaellman, Molkom, blyerts, Gerd Göran, Hällefors, textilt collage, Jonas Holmström, Karlstad, måleri, Lotta Huhta, Brunskog, måleri, Cristoffer Karlsson (Dr Crix), Karlstad, blandteknik, Helene Karlsson, Arvika, tusch och digitalt tryck, Mattias Karlsson, Karlstad, fotobaserade original, Susanne Lund Pangrazio, Vällingby, måleri, Bo Löfgren, Stockholm, skulptur, Sara Nilsson, Deje, skulptur och måleri, Karolina Nolin, Karlstad, blandteknik, Lorraine Rantala, Kristinehamn, skulptur, Marie Rönnberg, Östra Ämtervik, måleri och teckning, Henrik Westlund, Ransäter, grafik, Katrin Westman, Östra Ämtervik, måleri.

Katalogen ser du HÄR (klicka på ordet).

Medarrangerande  Sundsbergs Gårds Vänner har stått för bemanningen under hela utställningsperioden och även bistått på annat vis. Stort tack till vännerna! Många andra konstvänner har besökt salongen under utställningsperioden. Vi tackar särskilt Region Värmland för inköp av flera verk!

Ungefär sextio konstvänner kom redan på öppningsdagen 1 maj, då också fotona är tagna. Klicka på bilderna för förstoring och för bildtexter.