Dags för dragning i 2018 års medlemslotteri

Snart är det dags för dragning i 2018 års medlemslotteri - där varje medlem automatiskt har en lott. Dragningen förrättas "elektroniskt", under överinseende av föreningens ordförande, kassör/registeransvariga och två revisorer. Vinnarna meddelas per brev och bjuds in att vid ett och samma tillfälle välja och ta med sin vinst. Datum är ännu inte fastslaget, men lär bli i början av december.

I år finns 19 vinster att hoppas på, till ett sammanlagt värde av 74 250 kronor. Det motsvarar cirka hälften av förra årets medlemsavgifter, såsom stadgat är.

Listan över vinsterna hittar du HÄR.

Bilderna ligger inte i samma ordning som på listan. Klicka på dem för förstoring och uppgift om konstnär! Som vanligt ursäktar vi oss för blänk, speglingar och sneda vinklar. De nästan jämnstora fotografierna ger heller ingen vink om konstverkens storlek; Rolf Gustafssons, Dan Lekbergs och Hampus Karlssons målningar är de största. Öivind Harsems lilla etsning har en betydligt större passepartout än vad som framgår, liksom Mats Wilhelmssons fotopolymergravyr är tryckt på ett större ark.