Gör er beredda för årets höstsalong på Kristinehamns konstmuseum!

5 oktober till 24 november blir tiden för årets värmländska konsthändelse, nämligen höstsalongen 2024. I år visas den i Kristinehamns konstmuseum och med enbart medlemmar i Värmlands konstnärsförbund som medverkande.

Jurybedömningen görs 4 och 5 sepember av en därtill kvalificerad juryperson, som inte är bosatt eller verksam i Värmland. Strax därefter får de sökande besked om utfallet.

Du som är medlem får inom ett par veckor din personliga inbjudan till salongen, med entrékort för två personer och dessutom ett sedvanligt konstnärsporträtt. Vi kommer också att erbjuda en starkt subeventionerad bussresa mellan Karlstad och Kristinehamn på vernissagedagen - så skriv in datumet i din kalender!

Mer information kommer även här, när vi har mer att berätta.