Här är vinnarna och vinsterna i medlemslotteriet 2020

Grattis säger vi nu till 18 medlemmar i konstföreningen, som får "slåss" om årets konstvinster. I år - detta rumphuggna konstår - slår vi på stort och lottar ut konstverk för cirka 85 000 kronor..

Det är en del mer än brukligt - den totala vinstsumman ska motsvara ungefär hälften av föregående års medlemsavgifter. Men dels såldes ovanligt många verk vid fjolårets jubileumssalong, med provision till föreningen som vi nu tullar på, dels tycker vi att våra medlemmar behöver lite extra tröst denna höst. Alla verken är inköpta ur höstsalongen.

Vinnarna är dragna på elektroniskt vis, i närvaro av föreningens två auktoriserade revisorer. Så att merparten bor i Karlstad - av alla värmlänningar och utomläns boende medlemmar - är med andra ord en väl kontrollerad märklig slump!

1. Birgitta Victorin-Frykskog, Karlstad

2. Tommy Svensson, Karlstad

3. Thomas Wennberg, Karlstad

4. Kenneth Ronge, Skattkärr

5. Märta Lundgren, Karlstad

6. Hervor Svenonius, Karlstad

7. Berit Fradera, Rydebäck

8. Mi Årling, Karlstad

9. Karl-Gunnar Stoltz, Skoghall

10. Mats Bergström, Kristinehamn

11. Stig Granfeldt, Karlstad

12. Anna-Lena Wennberg, Karlstad

13. Pirjo Åberg, Hammarö

14. Monica Eliasson, Hammarö

15. Gunilla Wennberg, Karlstad

16. Mia Plöen Jerndin, Karlstad

17. Britta Boström, Karlstad

18. Kristina Hedström, Karlskoga

Vinnarna kontaktas personligen, med information om hur vinstval och utlämning ska gå till. Men ta gärna en titt redan nu på vinsterna! Här nedanför får du klicka på rutorna för en något större bild plus bildtext. Några av verken är försedda med passepartout, som inte syns på fotot men är inräknad i måtten. Vill du läsa mer om verken kan du göra det i katalogen HÄR.