Här är vinnare och vinster i 2019 års medlemslotteri

Dragningen i 2019 års medlemslotteri - där varje medlem automatiskt har en lott - förrättades på elektroniskt vis den 12 november, under överinseende av föreningens ordförande, kassör/registeransvariga och två revisorer. 17 av vinnarna togs fram i den ordinarie dragningen - en artonde i en dragning enbart bland årets nytillkomna medlemmar, som ett led i vår rekryteringskampanj. De 17 vinnarna inbjöds att i tur och ordning välja bland årets vinster; det skedde den 7 december.

Genom att klicka HÄR kan du se vem som valde vad.

De 18 vinsterna är inköpta vid föreningens vår- och höstsalong, till ett sammanlagt värde av 75 500 kronor (plus kostnaden för ett par ramningar). Det motsvarar cirka hälften av förra årets medlemsavgifter, såsom stadgat är.

Här nedanför kan du också se hur verken ser ut. Klicka på bilderna för förstoring och uppgift om konstnär! De skiftande bildstorlekarna står inte i relation till verkens egentliga storlekar. Passepartouter och ramar är delvis bortskurna. Som vanligt ursäktar vi oss för blänk, speglingar, sneda vinklar och ibland lite oprecis färgåtergivning.